Tuesday, November 25, 2008

Το μεγαλείο της ζωής

Είναι απόλυτα λογικό να θεωρήσουμε ότι το μεγαλείο της ζωής κείτονταν ανέκαθεν τριγύρω μας, εν αναμονή, σε όλη του την πληρότητα, κρυμμένο ωστόσο από τη θέα, στα βάθη, αόρατο, απόμακρο. Είναι όμως εκεί, όχι εχθρικό, όχι απρόθυμο, όχι κουφό. Αν το καλέσεις με τη σωστή λέξη, το σωστό του όνομα, θα έρθει. Αυτή είναι η ουσία της μαγείας, που δε δημιουργεί αλλά καλεί.

Φράντς Κάφκα - Ημερολόγιο (18/10/1921)
Η φωτογραφία είναι του συνοδοιπόρου eryx-t.

2 comments:

eryx-t said...

Α, πολύ χάρηκα που είδα αυτή τη φωτογραφία μου εδώ! Είναι από τις αγαπημένες μου και κατά κάποιο τρόπο υπήρχε στο μυαλό μου σαν εικόνα και αίσθηση πολλά χρόνια πριν υλοποιηθεί σε bytes (και για την ιστορία, λίγα λεπτά μετά από τη φωτογραφία αυτή εμφανίστηκε μπροστά μου και η caretta).

Ωραίο το "ποστ" του Κάφκα. Η ουσία της μαγείας που καλεί. Ή που ανακαλύπτει, αποκαλύπτει και προφέρει, θα πρόσθετα. Μα αυτή νομίζω είναι η μαγεία της τέχνης. Φωτίζει. Μας βοηθά να δούμε λίγο παραπέρα, λίγο παραμέσα. Μας θεραπεύει με φως. Εγώ το ένιωσα πολύ έντονα πρόσφατα ακούγοντας τις μελίρρυτες νότες ενός χαρισματικού οργανοπαίκτη. Με γέμισαν φως!

Kallioph said...

Έτσι ακριβώς eryx-t :)